Messenger Chatbotin avulla verkkosivujen käyttökokemus ja konversio uudelle tasolle

17.6.2019

Mitä jos pystyisit tarjoamaan nettisivuillasi kävijälle keskustelun kautta reitin juuri sen tuotteen tai palvelun luo, joka häntä kiinnostaa eniten?

Kävelet kauppaan sisälle. Kyltit roikkuvat katossa ja niiden perusteella löydät ehkä haluamasi tuotteen omin avuin aikasi liikkeessä pyörittyäsi.

Vaihtoehtoisesti: asiakaspalvelija tulee vastaan ja kysyy, mistä olet kiinnostunut. Hän esittelee eri vaihtoehdot, tiedustelee tarpeitasi tarkemmin, vastaa kysymyksiin ja osaa lopulta tarjota juuri sinulle parasta tuotetta.

Messenger Chatbotien ansiosta yrityksille on nyt helpompaa tarjota tuota jälkimmäistä asiakaskokemusta nettisivuillaan tai verkkokaupassaan. Siinä samalla autetaan asiakasta löytämään haluamansa sekä poistetaan kaupanteon esteitä. Kuinka paljon kauppaa jääkään tekemättä, kun kiireinen asiakas ei saa heti vastausta mieltä askarruttavaan kysymykseen?

Vaikka kaikki vaihtoehdot olisivat sivuillasi esillä ja löydettävissä, hyvin mahdollisesti myös isompi osa kävijöistä päätyisivät asiakkaaksi, jos tarjoaisit vähän enemmän. SalesMakerBot tiedustelee tarkemmin, mitä olet hakemassa ja ohjaa lopulta oikeaan osoitteeseen tallentaen samalla tuon kaiken tietokantaan, jotta tulevaisuudessa osaat viestittää juuri häntä kiinnostavaa sisältöä.

Automaattinen Follow-Up

Joskus kauppa jää syntymättä, kun tulee keskeytyksiä tai muita kiireitä kesken prosessin. Tällöin tuloksia voi tuottaa esim. joitakin päiviä myöhemmin lähetetty automaattinen follow-up -viesti, joka tiedustelee kiinnostusta jatkaa tuotteen tai palvelun kanssa.

Messenger chatbotien hyödyntämismahdollisuuksia nettisivuilla on todella paljon. Kävijäkokemuksen voi viedä aivan toiselle tasolle niiden avulla. Niitä voi käyttää niin asiakastietojen keräämiseen, oikean tuotteen tai palvelun löytämiseen kuin toistuvien kysymysten vastaamiseen. Niiden avulla voidaan palvella kävijöitä paremmin, suorastaan yli odotusten, missä usein sivuvaikutuksena on myynnin kasvu.

SalesMakerBot yhteydenottosivulla

SalesMakerBotilla voi korvata perinteisen yhteydenottolomakkeen. Asiakas saa välittömän vastauksen ja keskusteluyhteyden yritykseen sen sijaan, että joutuu odottamaan vastausta lomakkeeseen.

Yritys saa välittömästi tiedon uudesta yhteydenotosta ja samalla haluamansa perustiedot, joiden avulla on helpompi ottaa yhteyttä valikoituihin, potentiaalisiin asiakkaisiin, valmiiksi oikean aiheen tiimoilta.

Ehkä myös haluaisit sanoa tai kysyä jotain heiltä, jotka ovat poistumassa sivuiltasi? Sekin onnistuu chatbotiin liitetyn työkalun avulla.

Sitten se isompi kysymys – kuinka auttaa ihmisiä löytämään sivuillesi – siihen SalesMakerBOT yhdistettynä Facebook-mainoksiin on omaa luokkaansa! Siitä myöhemmin lisää 🙂

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This