Webinaari – liidejä ja myyntiä automaattisella webinaarilla

Viime aikoina ilmaiset webinaarit ovat kasvattaneet suuresti suosiotaan. Niiden avulla esittelet perusteellisemmin tuotettasi tai palveluasi potentiaalisille asiakkaille. Webinaarin voi järjestää joko livenä tai sen voi automatisoida pyörimään itsestään tuottoisana myyntikoneena.

Webinaari on tehokas tapa pohjustaa asiakkaan tarvetta

Webinaari on verkossa tapahtuva esitys tai lyhyt seminaari. Se on tehokas keino demonstroida myymääsi tuotetta tai palvelua. Sen avulla voit myös pohjustaa asiakkaan tarvetta, jotta webinaarin katsottuaan hän on valmis tarttumaan tarjoukseesi.

Hyvin tehdyllä webinaarilla nostat uskottavuutesi pilviin asiakkaidesi keskuudessa ja teet itsestäsi uskottavan auktoriteetin toimialallasi.

Automaattinen webinaari markkinoinnin tehoaseena

Hyvä webinaari on erinomainen tilaisuus hyödyntää suoravaikutusmarkkinointia. Automatisoituna webinaarisi kasvattaa asiakaskuntaasi väsymättä jopa vuosia.

Meiltä saat laadukkaan, todistetusti toimivalla, pomminvarmalla kaavalla rakennetun automatisoidun webinaarin.

Jotta webinaarisi valjastetaan työskentelemään markkinointisi tehotyökaluna, saat lisäksi olennaisena osana pakettiin kuuluvat markkinointikampanjat, email-automaatiot ja asiakasta aktivoivat myyntisivut.

Kun automaattinen webinaari kerran laitetaan pystyyn, se tuottaa sinulle väsymättä liidejä ja myyntiä yötä päivää.

Miksi minun kannattaisi tehdä automaattinen webinaari?

1. Kasvatat yrityksesi uskottavuutta

Koska olet alasi asiantuntija, miksi et auttaisi asiakastasi jo etukäteen? Tuottamalla laadukkaan automaattisen webinaarin ja markkinoimalla sitä olemassaoleville ja potentiaalisille asiakkaille nostat uskottavuutesi pilviin. Samalla luot myös muistijäljen, jota pelkillä mainoksilla ei voida saada aikaan.

Näin kasvatat itsellesi asiakaskuntaa, vaikka kaikilla asiakkaalla ei juuri nyt ostoaikeita olisikaan. Todennäköisesti teet myös myyntiä ja saat paljon lisää potentiaalisia liidejä.

2. Kasvatat prospektien ja potentiaalisten asiakkaiden määrää

Webinaarin avulla keräät listaa aihepiiristä kiinnostuneista potentiaalisista asiakkaista ja kasvatat samalla asiakaskantaasi. Webinaari on mahdollisuus tarjota oikeasti hyödyllistä tietoa asiakkaalle ja pohjustaa informaation kautta tarvetta ostaa juuri sitä mitä sinä tarjoat.

3. Voit myydä webinaarin avulla tuotteita tai palveluita

Halusitpa sitten myydä tuotteita tai saada ajanvarauksia, webinaari on erinomainen tapa erottua kilpailijoistasi. Oikein rakennettuna opetat asiakkaitasi, vahvistat tarvetta ja vielä myyt tuotteesi tai palvelusi webinaarin aikana tai sen lopuksi.

4. Voit myös myydä webinaaria

Arvokasta tietoa sisältävä webinaari voi olla myös maksullinen. Mikäli aiheesi käsittelee erikoistietoutta, voivat asiakkaat olla valmiita maksamaan siitä. Ehkä aihepiirisi ympärille olisi rakennettavissa kokonainen verkkokurssi?

Kuinka suunnittelet hyvän webinaarin?

Ideointiin kannattaa paneutua hyvin. Aiheen valintaan saat korvaamattoman arvokkaita vinkkejä sivun lopusta löytyvästä oppaastamme.

1. Määritä tavoitteet ja haluttu toiminto, jonka asiakas suorittaa

Määritä tavoitteesi ennen sisällön suunnittelua. Mitä toivot webinaarisi tuottavan? Haluatko liidejä? Kauppaa? Heti myyntiä? Vai haluatko kertoa jotain tuotteestasi? Määritellyt tavoitteet ohjaavat sinua oikeaan suuntaan kun suunnittelet aihetta ja sisältöä.

Määrittele myös se toiminto, johon haluat asiakkaan tarttuvan webinaarin jälkeen.

2. Mieti kohdeyleisöä

Mistä yleisösi on kiinnostunut? Mikä on heidän keskeisin ongelmansa, jonka juuri sinä voit ratkaista? Webinaarissa kannattaa keskittyä sellaiseen ongelmaan, joka koskettaa nimenomaan kuuntelijaa. Pyri välttämään omien juttujen tyrkyttämistä. Puhu asiakkaasta ja siitä, miten hän hyötyy tarjoamastasi informaatiosta. Tsekkaa sivun alaosasta löytyvästä oppaastamme vinkkejä, joiden avulla sukellat sisälle asiakkaasi mielenmaisemaan.

3. Vastaa siihen, mitä asiakas haluaa tietää

…ja tee tästä näkökulmasta sopivaa sisältöä. Unohda turhat jargonit ja keskity asiaan. Tarjoa oikeaa hyötyä, mutta älä paljasta kaikkea. Tarkoitus on luoda asiakkaalle tarve tarttua sinun tarjoukseesi.

4. Tee tarjous, josta ei voi kieltäytyä

Jos haluat lisätä myyntiä, tee osallistujalle tarjous, josta hän ei voi kieltäytyä! Se voi olla esimerkiksi:

  • Alennus
  • Tarjous, jota ei tarjota muualla
  • Ylimääräinen palvelu, jota muut eivät saa
  • Bonuksia

Rajoita tarjousta joko ajan tai määrän perusteella.

Mitä saat?

Me Kinghillillä tuotamme sinulle yhteistyössä laadukkaan, toimivan webinaarin sekä markkinointikampanjan, joka tuo sinulleväsymättä uusia liidejä – yötä päivää. Autamme sinua kaikessa webinaarin tuotannossa aiheen valinnasta editointiin ja webinaarin markkinointiin. Webinaarisi ja sen markkinointi rakennetaan käyttäen supertehokasta kaavaa, jonka avulla saat automaattisesti pyörivän myyntikoneen mahdollistamaan kasvuasi.

Strategiapuhelun lisäksi saat ilmaiseksi kaiken tämän:

Taustatutkimus ja toimialamääritys (387€)
Sivustoanalyysi (397€)
Yleisimpien hakutermien tutkiminen (377€)
Raportti ja toimintasuunnitelma yrityksellesi (267€)

Saat meiltä tyytyväisyys­takuun

Jos emme saa myyntiäsi kasvamaan, teemme töitä ilmaiseksi, kunnes tuloksia tulee. Siksi me myös valitsemme asiakkaiksemme ne, joiden myyntiä uskomme pystyvämme kasvattamaan.

3 strategiaa: näin tuplaat myyntisi 100 päivässä

Lataa tästä ilmaiseksi 3 ninja-strategiaa, joiden avulla räjäytät myyntisi kasvuun ja peittoat kilpailijasi!

3 strategiaa: näin tuplaat myyntisi 100 päivässä

Lataa tästä ilmaiseksi 3 ninja-strategiaa, joiden avulla räjäytät myyntisi kasvuun ja peittoat kilpailijasi!